Hvordan sikre man så godt som alle kan læse et tekstdokument?
Efter min mening er det ved og gemme dokumentet i PDF format.
Alle der har E-Boks og eller Netbank har allerede en fremviser til PDF format installeret, den mest brugte er Adobe Reader.
Dem der bruger en af de gratis kontorpakker f.eks. LibreOffice eller OpenOffice kan allerede ved og klikke på en knap i værktøjslinen ved siden af printeren få lavet en PDF fil af sit tekstdokument.
Dem der ikke har en mulighed for og gemme sine tekstdokumenter i PDF kan være interesseret i nedenstående.
Jeg har i gennem flere år brugt gratis programmet CutePDF til og gemme dokumenter eller hjemmesider i PDF.
Gå ind på siden http://www.cutepdf.com/
Hvis man har Windows 8 installeret skal man selvfølgelig bruge linket Windows 8 Ready.
Hvis man ikke har Windows 8 installeret klikker man bare på Free Download og installere programmet.
Når programmet er installeret og man er inde i sit tekstbehandlingsprogram vælger man bare Filer og Udskriv.
Nu klikker man bare hvor den røde markering er og vælger CutePDF Writer, klik derefter på OK.
Når “udskrivningen” er fortaget kommer dette frem på skærmen.
Nu skal der bare angives hvor filen skal gemmes og hvad filen skal hedde, afslut med Gem.
HUSK at programmet også kan bruges til hvis man f.eks. er på nettet og handle og der på skærmen vises en kvittering for et eller andet kan man også gemme hjemmesiden som PDF.